Notatka ze spotkania w dniu 27.07.2011r w siedzibie
Świętokrzyskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa
Obecni :
1. Andrzej Słomka - właściciel KREDO s.c., współwłaściciel budynkuprzy ulicy Św. Leonarda 18
2. Andrzej Pieniążek – przewodniczący Okręgowej Rady ŚOIIB
3. Wiesława Sobańska – dyrektor biura Izby
W związku ze zmianą właściciela części udziałów w prawie użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej oraz udziału w prawie własności do budynku przy ulicy
Św. Leonarda 18 z BPBK- S.A. na KREDO s.c. Andrzej Słomka, Katarzyna Słomka przedstawiciele współwłaścicieli omówili i podjęli ustalenia w następujących sprawach:
1. Przewodniczący Okręgowej Rady Świętokrzyskiej Izby Inżynierów Budownictwa przedstawił nabywcy udziałów dokumenty dotyczące własności lokalu Izby i wzajemnych służebności wynikających z zawartych dotychczas aktów notarialnych z których wynikają następujące wcześniejsze ustalenia:
- z aktu notarialnego zawartego w dniu 19 grudnia 2007r , ŚOIIB nabyła od BPBK-S.A.- zgodnie z § 3 lokal o powierzchni 378,31m2 wraz ze służebnością określoną w z § 5 polegającą na ustanowieniu na rzecz ŚOIIB , prawa użytkowania pomieszczenia znajdującego się w piwnicy o powierzchni 26,78m2 oznaczonego numerem 06, nieodpłatnie , na czas nieokreślony.
- w związku ze sporządzeniem przez BPBK-S.A. nowej inwentaryzacji w której zmianie uległy części składowe i powierzchnie lokali znajdujących się w budynku zawarto w dniu 12 stycznia 2011roku akt notarialny uwzględniający nową inwentaryzację. Z zawartego aktu wynika, że lokal ŚOIIB oznaczony symbolem K-3 ma powierzchnię 372, 44m2 oraz ustanowiono w zamian za pomieszczenie oznaczone numerem 06 nieodpłatnie na czas nieokreślony użytkowanie pomieszczenia oznaczonego numerem 123 o powierzchni 30,30m2 w jego części o powierzchni 26,78m2 , znajdującego się na I piętrze w budynku położonym na działce nr 398.
- przedstawiciele stron postanowili, że powyższe zmiany dokonywane są za porozumieniem stron i nie powodują one żadnych spłat, dopłat ani roszczeń majątkowych.
- Prezes BPBK - S.A. podczas spotkania z przedstawicielami Okręgowej Rady zrezygnował z wydzielania z pomieszczenia o numerze 123 powierzchni o wielkości różnicy pomiędzy 30,30, a 26,78m2 .
- Pan Andrzej Słomka oświadczył, że akt notarialny spisany na okoliczność kupna przez KREDO s.c. udziałów w budynku nie zawiera ustaleń zawartych w akcie z dnia 12 stycznia 2011r dotyczących pomieszczenia 123.
- Przedstawiciele ŚOIIB prosili współwłaściciela o pilne uregulowanie spraw własnościowych tj. wpis do ksiąg wieczystych dotychczasowych ustaleń wynikających z aktu z dnia 12 stycznia 2011roku w związku z pilną potrzebą przeprowadzenia przez Izbę prac remontowych w pomieszczeniu 123, na których zakres jest aktualnie wykonywana dokumentacja projektowa.
- Pan Andrzej Słomka oświadczył, że zajmie stanowisko w tej sprawie w ciągu kilku dni.
2. Pan Andrzej Słomka oświadczył, że ma podpisane umowy z dostawcami mediów i podtrzymuje ustalenia wzajemnych rozliczeń na dotychczasowych zasadach.
Porozumienie w tej sprawie przygotuje ŚOIIB.
3. W sprawie umowy dotyczącej zarządzania nieruchomością ustalono, że zostanie podpisana trójstronna umowa z dotychczasowym zarządcą.
4. Poinformowano nowego współwłaściciela , że po rozliczeniu funduszu remontowego na koncie dotychczasowego współwłaściciela pozostało 3969,88zł wpłaconych przez ŚOIIB.
5.Przewodniczący Okręgowej Rady przekazał nowemu współwłaścicielowi zawartą ugodę z p. Adamem Cecułą i omówił wynikający z niej zakres prac do wykonania przez ŚOIIB i KREDO s.c. polegający na rozbiórce altany śmietnikowej i ustawieniu w tym miejscu zamykanego kontenera oraz przebudowie odpływu z jednej rury spustowej. Ustalony termin wykonania prac upływa z dniem 8 sierpnia 2011r.
ŚOIIB zadeklarowała partycypację w kosztach w wysokości 19,22%.
6. W sprawie ubezpieczenia lokalu ustalono, że budynek zostanie ubezpieczony w całości w Towarzystwie Ubezpieczeniowym ERGO – Hestia na kwotę 4 000 000,00zł z zapisem w polisie, że ŚOIIB ma ubezpieczony lokal na kwotę 1 000 000,00zł.
7. W sprawie inwestycji wspólnych przedstawiciele Izby poinformowali p. A. Słomkę o tym, że od dwóch lat występowali do Zarządu BPBK-SA z prośbą o podjęcie prac modernizacyjnych budynku ( remont schodów zewnętrznych, elewacji i holu głównego). Niestety prac tych nie udało się zrealizować. Aktualnie z uwagi na rewitalizację Rynku i ulicy Św. Leonarda niezbędne jest pilne podjęcie działań mających na celu poprawę standardu tych części budynku, które w pierwszej kolejności wpływają na odbiór naszych firm przez otoczenie biznesowe i społeczne.
Podpisy :
1. Andrzej Słomka
2. Andrzej Pieniążek
3. Wiesław Sobańska